Ben mi bu bebeğe bakıyorum yoksa o mu bana bakıyor?
Popovy Kardeşler, Da Nice Time Kid’i, Die Antwoord’dan Yolandi Visser’i polimer ve porselenden ustalıkla bir araya getiriyor. Matruşka’dan çok Madonna’yı andıran bu bebek, akıldan çıkmayan bir haute havası yayıyor. El yapımı saçları omuzlarının etrafında dalgalanarak neredeyse fetişist bir biçim dikkatini vurguluyor. Başka tarafa bakmayın, bu heykelin Popovy’ye özgü bilye eklemli tarzda bir sonraki poza sürüklenmesini kaçırma riskiniz var. Bu bebeğin geleneksel statik formunun yapısökümü, onu modern sanatın temel dayanaklarından biri haline getirmek için yeterli olabilirdi. Ancak, Kız Kardeşler’in büyümeyi kutlamak için esrarengiz bir form yarattıkları keşfedildiğinde, hareketin gerçek anlamı anlaşılır.
Bu bebek geleneksel biçimi temelinden yıkmaya çalışıyor. Bir zamanlar kadınlara olmaları gerektiği söylenen şeyin bir örneği olan şey, daha yüksek bir forma evrilmiştir. Bu bebek güzelliği kullanırken kusurluluğu kutluyor, porselen güzelliği kasıtlı olarak kusurlu dişlerle tezat oluşturuyor, benzersizliği Da Nice Time Kid’inkine uygun bir kapasitede kullanıyor. Bu bebek artık sosyal olarak kabul edilebilir bir kalıbın cisimleşmiş hali değil. Popovy Kardeşler, geleneksel cinsiyet rolü telkinlerinin bir öğesini alıp yeni bir araç haline getirdiler. Bu bebeğin gerçeğe yakın detayları, aynı anda hem yaşlı hem genç, hem hiper-gerçekçi hem de tamamen animasyonlu, incelikli ama nefes kesici, dönüştürücü bir kadın figürü yakalıyor. Kuralları yıkan sanatçılar vardır ve bir de oyunu değiştiren sanatçılar vardır. Popovy ve Visser kardeşlerin her ikisi de ikincisidir. Bu bebek kalıpları kırdığında parçalanmıyor, bir poz veriyor.
Popovy Kardeşler, benzer bir biçimde, Sanat Bebeklerinde somutlaşan sosyal metamorfozu, güzel sanatlar fotoğrafçılığından video sanatına kadar çeşitli ortamlarda görsel sanatın bir çırpınışına getirerek repertuarlarını genişlettiler. Bir kez daha, bu sanat biçimsizdir, uyum sağlamak yerine kalıplar yaratır.
Birkaç yeni sergide Yolandi Visser Art Doll Güzel Sanatlar Fotoğrafçılığı, Video ve Moda İllüstrasyonundaki ek biçimlerle etkisini artırmak için yer alıyor. Bunlar modern feminist biçimin çevikliğini göstererek önceki sosyal yorumlardan bahsetti. Bu ortamlar sadece geleneksel bir sanat eserinin yeni bir versiyonunu göstermekle kalmaz aynı zamanda bu formu yeni bir bağlamda tasvir eder.
Eşlik eden Moda İllüstrasyonunda modern moda parçaları Yolandi Visser Art Doll üzerinde tasvir edilmiştir. Bu illüstrasyon, Art Doll ile aynı meydan okuyan özgüveni ortaya koymaktadır. Bu Moda İllüstrasyonunda, kıyafetler yüksek moda zırhının zihniyetini çağrıştırıyor. Bu, estetik yoluyla bir indirgeme değil, daha ziyade kadının güçlendirilmesi ve formun kutlanması için formun vurgulanmasıdır. Her bir parçada, kanatların dahil edilmesi, durağan ve durgun olanın reddini, giydirilmesi amaçlanan porselen bebeğin bilyeli eklem hareketinin bir yinelemesini yeniden vurguluyor.
Popovy Kardeşler bu koleksiyonda bireysellik ve özgürlük kavramlarına yepyeni bir bakış açısı getirdiler. Bu sanat, bireyin silahlanması ve özgürleşmesi, hareketin vurgulanması ve benzersiz olanın kutlanmasıdır. Bireyin evrim geçiren doğasına vurgu yaparak, modern toplumda var olan statik dogmatizmi reddettiler. Geleneksel biçime meydan okumuş ve ataerkil kabusların malzemesini yaratmışlardır. Bunun da ötesinde, modern toplumdaki kabul görmeyen kast sistemine meydan okumuşlardır.