DETAYLARI HATIRLAYIN

YENİ HESAP

Tezer Özlü: Yaşamın Ucuna Yolculuk (20-22)

Tezer Özlü: Yaşamın Ucuna Yolculuk (20-22)

Öykü ve şiir yaratmak için doğmuş olanlar, aşık olmakla yetinemezler, çünkü aşkın sanatsal bir yapıtı oluşturacak entelektüel örgüsü yoktur. Her anı ölüdür. Şimdi sen de bir anısın. Sen de ölüsün. Her zaman benimle birlikte olan, birlikte taşıdığım, yaşadığım sözcüklerime dönmem...
Tezer Özlü: Yaşamın Ucuna Yolculuk (14-16)

Tezer Özlü: Yaşamın Ucuna Yolculuk (14-16)

"Acımın derinliğinde, benim için artakalan hiçbir şey yok. Yalnızlığımı algılamanın gururu bile." O zamanlar gençtim. Gençlik denen olguya inanıyordum. Mutlu ve mutsuzdum. Gezdiğim, dolaştığım tüm kentlerde onu taşıdım sokaklarda, alanlarda, kahvelerde, yapıların içinde, merdivenlerde, gölgelerde ve yağmurda ve rüzgarda ve...
Schopenhauer; Müziğin Gücü Üzerine

Schopenhauer; Müziğin Gücü Üzerine

İstemenin nesneleşmesi idealardır. Müziğin etkisinin öteki sanatlardan daha güçlü olmasının, onun insanın içine işlemesinin nedeni budur. Çünkü onlar olsa olsa gölgeden söz eder, oysa müzik özü söyler. Susan Sontag'ın “Müzik sanatların en güzeli, en canlısı ve en hassasıdır” söyleminden yüzyıl...
Alessandro Celante – Geçici Maskeler

Alessandro Celante – Geçici Maskeler

Deneysel “Geçici Maskeler” serisinde, Brezilyalı fotoğrafçı Alessandro Celante, yaşayan insanların ölüm maskelerini inşa ediyor, seyirciyi ölümün temsili ile temasa sokuyor ve fotoğrafçılığın rolüne, yanlış objektif fikrine bir karşı konu oluşturuyor. Bu çalışmadaki yaşamın doğrulanması ve sunumu, hem yakalama sürecinde hem...
Nesneler

Nesneler

Bir zamanlar biri gerçekliğin ilaç kullanmayanlar için olduğunu söyledi. Ben ne ilaçları ne de gerçeği idare edemediğim için fotoğraf çekmeye karar verdim. Gerçekliğin fotoğrafını gerçeküstü bir şekilde, gerçeküstü gibi olağanüstü, gerçeküstü gibi garip, güzel, gerçeğin kendisi gibi, fotoğrafa ve fotoğrafın...
Yazarlar “Sorun: Şerit Değiştirmek”

Yazarlar “Sorun: Şerit Değiştirmek”

Sinema dünyasının gözde oyuncu, yönetmen, yapımcı ve senaryo yazarlarının, kendileri, başkaları ya da sinema dünyası üzerine itiraflarında bugün konumuz yazarlar: “Sorun da "Şerit değiştirmek” Filmin temeli senaryodur; senaryosuz hiçbir şey olamaz. Raymond Chandler Kitaplarım iyi olsaydı, Hollywood’a çağrılmazdım. Kötü olsaydı,...
Edip Cansever’le Yaşamı Besleyen Ölüm Üstüne: Adnan Benk, Edip Cansever, Nuran Kutlu, Tahsin Yücel

Edip Cansever’le Yaşamı Besleyen Ölüm Üstüne: Adnan Benk, Edip Cansever, Nuran Kutlu, Tahsin Yücel

usul usul konuşuyorlar aralarında denize bakıyorlar bazen - çatalını gezdiriyor biri tabağında - gölgesi bir kuş ölüsü karşıda yeni budanmış ağacın - olsa, başlangıçlar sona kalsa - kolyesiyle oynuyor kadın - tabağımda soyulmuş elma - saatime bakıyorum sık sık kapıyı...
Rafael Alberti, Mavi (İspanyolca ve Türkçe)

Rafael Alberti, Mavi (İspanyolca ve Türkçe)

Yapay zekâ çağında ahlaki bilgelik: Norbert Wiener’in teknoloji ve etik konusunda  öncülüğü

Yapay zekâ çağında ahlaki bilgelik: Norbert Wiener’in teknoloji ve etik konusunda öncülüğü

Geleceğin dünyası, robot kölelerimizden bir şeyleri yapmalarını bekleyerek uzanabileceğimiz rahat bir hamak değil, zekâmızın sınırlarına karşı daha zorlu bir mücadele olacak. “Zekâ iyi niyet anlamına gelir” diyor Simone de Beauvoir, yirminci yüzyılın ortalarında. O zamandan bu yana, değerlerimize uymayan bu...
Zihnin sessiz müziği: Oliver Sacks’i hatırlamak

Zihnin sessiz müziği: Oliver Sacks’i hatırlamak

Artık bu korkuya da başka bir korkuya da yer yoktu, çünkü müzikle dolup taşmıştım. Oliver Sacks'in çalışmalarına göreceli olarak geç kaldım, o bilim ve insan ruhu arasında köprü kuran büyük bir hikâye anlatımı büyücüsüydü. Kamuoyuna yazdığı yazıda ve Demir Perde’yi...
1 2 3 28
ÜST